Porządek obrad
1.
[4] Informacja z działalności spółek komunalnych za 2018 r. oraz za I półrocze 2019 r.
2.
[5] Przyjęcie informacji o stanie środowiska miasta Tarnowa w roku 2018.
3.
[6] Sprawozdanie z realizacji zadań wykonanych przez organizacje pozarządowe w I półroczu 2019 r.
4.
[7] Informacja o wykonaniu budżetu Miasta Tarnowa za I półrocze 2019 r.
5.
[8] Zmiana uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Tarnowa na lata 2019 – 2038 – podjęcie uchwały.
6.
[9] Zmiana Uchwały Budżetowej Gminy Miasta Tarnowa na rok 2019 – podjęcie uchwały.
7.
[10] Objęcie udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Miejskiego Zarządu Budynków Sp. z o.o. w Tarnowie – podjęcie uchwały.
8.
[11] Zmiana uchwały w sprawie nadania Statutu Specjalistycznemu Szpitalowi im. E. Szczeklika w Tarnowie – podjęcie uchwały.
9.
[12] Zmiana uchwały w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – podjęcie uchwały.
10.
[13] Zmiana uchwały w sprawie utworzenia Centrum Rehabilitacji Społecznej i Zawodowej – Zakładu Aktywności Zawodowej „Słoneczne Wzgórze” oraz nadania mu statutu – podjęcie uchwały.
11.
[14] Przyjęcie „Planu adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Tarnowa do 2030 r.” – podjęcie uchwały.
12.
[15] Wyrażenie zgody na bezprzetargowy wynajem lokali dla przedsiębiorców i ustalenie zasad kształtowania czynszu – podjęcie uchwały.
13.
[16] Udzielenie Gminie Wierzchosławice bonifikaty od ceny nieruchomości – podjęcie uchwały.
14.
[17] Zwolnienie z obowiązku zbycia w drodze przetargu kompleksu działek stanowiących własność Gminy Miasta Tarnowa zabudowanych halą sportową – podjęcie uchwały.
15.
[I] Odstąpienie od przetargowego trybu wydzierżawienia części nieruchomości Gminy Miasta Tarnowa oznaczonej nr 163/12 o pow. 18 m2 obręb 230 zabudowanej garażem murowanym - podjęcie uchwały.
16.
[18] Pozostawienie bez dalszego biegu zgłoszeń kandydatów na ławników do Sądu Okręgowego w Tarnowie i Sądu Rejonowego w Tarnowie w wyborach na kadencję obejmującą lata 2020 – 2023 – podjęcie uchwały.
17.
[19] Ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane – podjęcie uchwały.
- Załącznik: Uchwała 181
- Załącznik: Projekt 19
- Załącznik: Projekt 19 Uzasadnienie
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [1] nieuwzględnienia uwagi nr 1 o treści: Wnioskujący wskazując na negatywne skutki ekonomiczne wnosi o nie podejmowanie uchwały.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [2] nieuwzględnienia uwagi nr 2 o treści: Zmiana §2 ust. 1 pkt 2 na:
2) billboardzie – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe, sytuowane w całości na jednej działce w formie:
a) tablicy trwale związanej z gruntem betonowym fundamentem, którego poziom jest równy maksymalnie poziomowi gruntu, lub
b) tablicy nie podświetlonej nie związanej trwale z gruntem, posiadającej projekt budowlany opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, zgodnie z art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 o zmianie ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z dnia 30 kwietnia 2004 r.).
c) tablicy zamontowanej na elewacji budynku.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [3] nieuwzględnienia uwagi nr 3 o treści: Proponuje się zmianę granic obszaru E (Część C) w zakresie wyłączenia z obszaru E, działek położonych w kierunku zachodnim od ul. Chemicznej, w taki sposób aby granica obszaru nie przekraczała wskazanej ulicy.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [4] nieuwzględnienia uwagi nr 4 o treści: Zmiana Rozdziału VI. Obszar F – pozostała część terenu Gminy Miasta Tarnowa, § 28 ust. 1 tabela pkt 7 na:
„płasko na ścianie szczytowej, do 2 na budynek, sytuowane w odległości minimum 150 m pomiędzy urządzeniami albo wolnostojące sytuowane w odległości minimum 150 m pomiędzy urządzeniami”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [5] nieuwzględnienia uwagi nr 5 o treści: Zmiana Działu III § 32 ust. 2 pkt 1 na:
„1) tablic i urządzeń reklamowych znajdujących się na obiektach instytucji kultury, lub będących własnością Urzędu Miasta Tarnowa, które są usytuowane na nieruchomościach Gminy Miasta Tarnowa;”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [6] nieuwzględnienia uwagi nr 6 o treści: Zmiana § 2 ust. 1 w zw. z 4 ust. 1 i § 29:
„Wnoszę o wprowadzenie definicji masztu flagowego – jako dodatkowego rodzaju szyldu dopuszczonego na obszarze F, na nieruchomościach, na których znajdują się budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej. Maszty flagowe są powszechnie stosowanym i przyjętym rodzajem urządzenia reklamowego, które nie jest uwzględnione w projekcie Uchwały.
Dla potrzeb Uchwały mogłyby zostać zastosowane definicje masztu flagowego stosowane
w innych uchwałach krajobrazowych, np.:
Szyld flagowy – luźno zwisający szyld o zmiennym kształcie uzależnionym od ruchów powietrza, przymocowany wyłącznie jednym swoim bokiem do prostego masztu lub drzewca. Wobec powyższego wnoszę, aby została wprowadzona taka definicja masztu flagowego, aby na obszarze F, na nieruchomościach, na których znajdują budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej, dopuszczone były (o ile są szyldem):
Maszty flagowe o maksymalnej wysokości 12 m, o maksymalnej powierzchni flagi (baneru) na każdym maszcie - 6 m2, przy czym w przypadku wprowadzenia ograniczeń ilościowych dotyczących liczby masztów, Uchwała powinna dopuszczać usytuowanie na jednej nieruchomości nie więcej niż 12 masztów (w jednej lub kilku grupach).”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [7] nieuwzględnienia uwagi nr 7 o treści: Zmiana § 2 ust. 1 w zw. z 4 ust 1. w zw. z § 29:
„Wnoszę o zmianę definicji totemu w taki sposób, aby nie ograniczała ona totemu do urządzenia reklamowego w kształcie słupa (często występują 2 lub 3 podpory, niekoniecznie mające kształt słupa) – wystarczające byłoby określenie, że jest to urządzenie reklamowe o pionowej konstrukcji, wolnostojące na którym umieszczane są tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe, podświetlane lub niepodświetlane, widoczne co najmniej z dwóch kierunków, przy czym z definicji powinno wynikać, że dopuszczalne jest zamontowanie tych tablic reklamowych (urządzeń reklamowych) także na dwóch poziomach (nie tylko na górze konstrukcji), przy czym na górnym poziomie umieszczone jest logo przedsiębiorcy, który prowadzi działalności gospodarczą na nieruchomości, na której usytuowany jest totem.
Umieszczanie szyldów w formie zdefiniowanych w powyższy sposób totemów powinno być dopuszczone w obszarze F, na nieruchomościach, na których znajdują budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej, przy czym maksymalna wysokość totemu powinna wynosić 25 m, bez ograniczeń co do powierzchni ekspozycyjnej tablic reklamowych lub innych urządzeń reklamowych umieszczonych na totemie.”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [8] nieuwzględnienia uwagi nr 8 o treści: § 5 pkt 1 ppkt c) w zw. z § 29:
„Wnoszę o dopuszczenie sytuowania szyldów także na innych obiektach małej architektury niż wiaty przystankowe (w szczególności na wiatach na wózki, wiatach na rowery, pojemnikach na odpady, urządzeniach do naprawy rowerów itp.), jeżeli takie obiekty małej architektury usytuowane są na obszarze F, na nieruchomościach, na których znajdują budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej.”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [9] nieuwzględnienia uwagi nr 9 o treści: § 5 pkt 1 ppkt c) w zw. z § 29:
„Wnoszę o dopuszczenie stosowania szyldów w formie banerów na budynkach, obiektach małej architektury i ogrodzeniach, na obszarze F, na nieruchomościach, na których znajdują budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej. ”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [10] nieuwzględnienia uwagi nr 10 o treści: § 5 pkt 1 ppkt e) i n) w zw. z § 29:
„Wnoszę o rezygnację z zakazu sytuowania szyldów w otworach bramowych, drzwiowych lub okiennych w przypadku szyldów umieszczonych w obszarze F, na nieruchomościach, na których znajdują budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej. Specyfika tego rodzaju budynków i nieruchomości powoduje, że szyldy (informacje
o usługach, promocjach, inne informacje handlowe) umieszczane są powszechnie na witrynach lub przeszklonych powierzchniach drzwi, a także na bramach. Tego rodzaju usytuowanie szyldów nie wpływa niekorzystnie na estetykę budynku i otoczenia,
a w niektórych przypadkach nawet ją znacząco poprawia (np. szyld na bramie do magazynu, w czasie, gdy jest ona zamknięta przesłania powierzchnię magazynu, na której składowane są towary).”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [11] nieuwzględnienia uwagi nr 12 o treści: § 5 pkt 2 ppkt b) w zw. z § 29:
„Wnoszę o rezygnację z wprowadzania obowiązku „sytuowania szyldów komponujących się z elewacją, jej stylem i kolorystyką” w przypadku szyldów umieszczonych w obszarze F, na nieruchomościach, na których znajdują budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej. Uzasadnienie tej uwagi jest takie samo jak uwagi do § 5 pkt 1 ppkt l) projektu Uchwały. Ponadto kwestia, czy szyld komponuje się z elewacją, jej stylem i kolorystyką to sprawa ocenna i subiektywna, nie podlegająca weryfikacji według obiektywnych metod oceny. Tego rodzaju kryteria oceny nie powinny być stosowane
w przypadku regulacji, których nieprzestrzeganie zagrożone jest karą pieniężną.”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [12] nieuwzględnienia uwagi nr 13 o treści: § 5 pkt 2 ppkt c) i d) w zw. z § 29:
„Wnoszę o taką zmianę § 29 ust. 4 projektu Uchwały, aby wynikało z niego jednoznacznie, że do szyldów usytuowanych w obszarze F, na budynkach o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej lub na nieruchomościach na których się one znajdują, nie stosuje się § 5 pkt 2 ppkt c) i d) Uchwały (obecnie nie jest to jednoznaczne)”.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [13] nieuwzględnienia uwagi nr 14 o treści: § 27 ust. 1 pkt 1:
„Wnoszę o zmianę § 27 ust 1 pkt 1) ppkt a) i b) projektu Uchwały w taki sposób, aby:
1) ograniczenia dotyczące materiałów, z których mogą być wykonane obiekty małej architektury, nie miały zastosowania do takich obiektów, jak: wiaty na wózki, wiaty na rowery, palarnie itp. W przypadku, gdy są one usytuowane w obszarze F na nieruchomościach, na których znajdują się budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej; obiekty takie mają także powierzchnie przezroczyste, wykonane ze szkła lub innego materiału, np. pleksi;
2) w przypadku takich obiektów małej architektury jak: wiaty na wózki, wiaty na rowery, palarnie itp. w tym usytuowanych w obszarze F na nieruchomościach, na których znajdują się budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej, maksymalna wysokość obiektów wynosiła co najmniej 3 m (obiekty te są przeznaczone do tego, aby mogli do nich wchodzić ludzie, nie mogą mieć zatem tylko 2 m wysokości).”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [14] nieuwzględnienia uwagi nr 15 o treści: § 29 ust. 4 w zw. z § 2 ust. 1 i § 29 ust 1:
„(…) wnoszę o taką zmianę § 2 ust. 1 w związku z § 29 ust 1 § 29 ust 4 projektu Uchwały, aby w obszarze F, na budynkach (w tym dachach, elewacjach, witrynach, bramach tych budynków) o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej lub na nieruchomościach, na których się one znajdują, dopuszczalne było sytuowanie – bez ograniczeń dotyczących liczby szyldów (w tym poszczególnych rodzajów) oraz ich gabarytów i miejsc umieszczenia, następujących rodzajów szyldów:
1) billboardów – rozumianych jako tablice reklamowe wolnostojące lub umieszczone na budynkach, o jednostronnej lub dwustronnej powierzchni ekspozycji, na wspólnej konstrukcji nośnej (z dopuszczeniem podświetlenia);
2) totemy (zgodnie z definicją proponowaną w pkt 2 uwag);
3) maszty flagowe (zgodnie z definicją proponowaną w pkt 1 uwag);
4) napisów (liter), w tym przestrzennych z nazwą przedsiębiorcy prowadzącym w tym budynku działalność (np. Castorama), w tym podświetlanych, przy czym takie szyldy powinny być dopuszczone zarówno wówczas, gdy litery pozbawione są tła lub tłem jest elewacja, jak i wówczas, gdy tłem jest tablica reklamowa zamontowana na budynku, na której są umieszczone litery;
5) banerów (tj. tablic reklamowych w formie powłok rozpinanych na krawędziach wykonanych z tkaniny lub innego miękkiego materiału);
6) naklejanych na witrynach (drzwiach i oknach) budynków.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [15] nieuwzględnienia uwagi nr 16 o treści: § 29 ust. 5:
„Wnoszę o taką zmianę § 29 ust 5 projektu Uchwały, aby w obszarze F, na dachach budynków o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej lub na nieruchomościach, na których się one znajdują, dopuszczalne było sytuowanie szyldów
w formie liter przestrzennych bez ograniczeń co do wysokości takich szyldów i ich konstrukcji (…)”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [16] nieuwzględnienia uwagi nr 17 o treści: § 30 ust. 1:
„Wnoszę o wprowadzenie odrębnych regulacji dotyczących ogrodzeń dla obszaru F,
w szczególności nieruchomości, na których znajdują się budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej. Nie ma żadnego uzasadnienia dla stosowania w tym obszarze tak samo restrykcyjnych ograniczeń, jak np. dla obszaru historycznego centrum miasta. Wnoszę, aby w obszaru F, w szczególności na nieruchomościach, na których znajdują się budynki o funkcji wyłącznie handlowej, usługowej lub produkcyjnej dopuszczone zostały ogrodzenia nie wyższe niż 4 m (zarówno ażurowe, jak i pełne)”.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [17] nieuwzględnienia uwagi nr 18 o treści: § 32 ust. 2:
„Wnoszę (…), aby okres dostosowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych będących szyldami usytuowanych w obszarze F został określony jako okres do końca okresu amortyzacji, jednak nie krótszy niż 120 miesięcy od daty wejścia w życie Uchwały.”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [18] nieuwzględnienia uwagi nr 19 o treści: Dopuszczenie możliwości umieszczania informacji na nieruchomościach przeznaczonych do sprzedaży obejmujących jedynie dane kontaktowe sprzedającego.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [19] nieuwzględnienia uwagi nr 21 o treści: Ustalenie limitów określających maksymalną liczbę słupów ogłoszeniowych dla poszczególnych obszarów Gminy Miasta Tarnowa w wymiarze określonym w projekcie uchwały, zwłaszcza dla obszaru F, może stanowić naruszenie zasad równego traktowania podmiotów będących właścicielami lub operatorami w/w nośników reklamy.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [20] nieuwzględnienia uwagi nr 22 o treści: Ustalenie dla obszarów D, E i F warunku określającego sytuowanie słupów w odległości minimum 200 metrów pomiędzy poszczególnymi urządzeniami zamiast przyjęcia tego warunku w wymiarze 20 metrów.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [21] nieuwzględnienia uwagi nr 23 o treści: Nieuwzględnienie w projekcie uchwały nośników reklamowych LED.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [22] nieuwzględnienia uwagi nr 24 o treści: Nieuwzględnienie w projekcie uchwały nośników reklamowych LED.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [23] nieuwzględnienia uwagi nr 25 o treści: Dopuszczenie możliwości zamontowania szyldów firmowych o znaczących walorach artystycznych, rozbudowanych o ciekawą i oryginalną kompozycję, a przekraczających powierzchnię 1 metra kwadratowego i nie ograniczanie ich do formatu prostokąta.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [24] nieuwzględnienia uwagi nr 26 o treści: Zmiana § 2 ust. 1 pkt 2:
Zmiana definicji billboardu na: „billboardzie – należy przez to rozumieć tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe, w formie:
a) wolnostojącego urządzenia reklamowego usytuowanego na betonowym fundamencie/prefabrykacie, lub
b) tablicy zamontowanej na ścianie zewnętrznej budynku”.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [25] nieuwzględnienia uwagi nr 27 o treści: Usunięcie z § 3 ust. 2 zapisu:
„Uchwała nie dotyczy tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych promujących wydarzenia artystyczne, sportowe, edukacyjne lub rekreacyjne, sytuowanych wyłącznie w trakcie trwania imprezy”.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [26] nieuwzględnienia uwagi nr 28 o treści: Zmiana § 4 ust. 4 poprzez nadanie mu nowego brzmienia:
„Zachowuje się istniejące tablice reklamowe i urządzenia reklamowe, które uzyskały zgodę Wydziału Architektury Miasta Tarnowa na usytuowanie”. Doprecyzowanie pojęcia „tablic i urządzeń reklamowych historycznych”.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [27] nieuwzględnienia uwagi nr 29 o treści: Zmiana § 28 ust. 1 lp 7 poprzez nadanie mu nowego brzmienia:
„Billboard, Rodzaj materiału: ze szkła, z metalu, stali, drewna, tworzywa sztucznego.
Warunki sytuowania: wolnostojące sytuowane w odległości minimum 70 m.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [28] nieuwzględnienia uwagi nr 30 o treści: Wykreślenie ust. 2,3,4 z § 28
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [29] nieuwzględnienia uwagi nr 31 o treści: Uwaga 2 do ust. 2,3,4 z § 28 (gdyby ten paragraf i punkty nie zostały wykreślone):
„wnosimy o dodanie formatu 18 m2 z wysokością do 9 m na terenach:
Do 1000 m2
Powyżej 1000m2-2000m2
Powyżej 2000m2-10.000m2
Stacje benzynowe”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [30] nieuwzględnienia uwagi nr 32 o treści: Zmiana § 32 ust. 2 poprzez nadanie mu nowego brzmienia:
„2. Istniejące w dniu wejścia w życie uchwały tablice reklamowe i urządzenia reklamowe które zostały usytuowane bez odpowiednich pozwoleń budowlanych lub przyjętych zgłoszeń należy dostosować do zasad i warunków w terminie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [31] nieuwzględnienia uwagi nr 33 o treści: Dopuszczenie billboardów w strefach D i E oraz reklam wielkoformatowych.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [32] nieuwzględnienia uwagi nr 34 o treści: Znaczące zmniejszenie odległości między billboardami (ewentualnie odległości zapisane
w projekcie uchwały powinny dotyczyć tylko nowych nośników instalowanych po wejściu w życie uchwały). Dopuszczenie ciągów tablic, ale tylko w szczególnych miejscach zasłaniających zniszczone obiekty.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [33] nieuwzględnienia uwagi nr 35 o treści: Dopuszczenie billboardów w formacie 18 m2.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [34] nieuwzględnienia uwagi nr 36 o treści: Wprowadzenie pojęć:
„billboard nie związany z gruntem – według standardów to tablica reklamowa obciążona segmentami betonowymi, na którą to nie są potrzebne zezwolenia na budowę,
billboard związany z gruntem – tablica reklamowa wkopana w ziemię oraz zabetonowana, instalowana po uzyskaniu zezwoleń na budowę,
billboard dwustronny – konstrukcja składająca się z dwóch tablic, montowanych równolegle lub w kształcie litery V”.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [35] nieuwzględnienia uwagi nr 37 o treści: „Proponujemy po wcześniejszych konsultacjach z firmami reklamowymi działającymi na tarnowskim rynku ujednolicić materiały, z których składają się konstrukcje reklamowe, a także wprowadzić wymóg instalowania ramek okalających tablice oraz ustalić dopuszczalną kolorystykę konstrukcji”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [36] nieuwzględnienia uwagi nr 38 o treści: Pozbawienie, bądź znaczące ograniczanie możliwości korzystania z reklamy zewnętrznej może mieć negatywne skutki biznesowe dla firm, ponadto zmniejszą się wpływy z podatków do budżetu GMT.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [37] nieuwzględnienia uwagi nr 39 o treści: Wprowadzenie uchwały wpłynie negatywnie na sytuację finansową osób fizycznych oraz wspólnot mieszkaniowych, które wynajmują miejsca pod nośniki reklamowe.
W przypadku wspólnot mieszkaniowych środki otrzymywane z czynszu za reklamy przeznaczane są z reguły na fundusze reklamowe. Ponadto istnieje groźba utraty pracy przez osoby zatrudnione przy obsłudze nośników reklamowych.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [38] nieuwzględnienia uwagi nr 40 o treści: Wprowadzenie okresu przejściowego wynoszącego minimum 24 miesiące.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [39] nieuwzględnienia uwagi nr 41 o treści: Dostosowanie wielkości tablic umieszczanych w strefie D do wielkości tablic EURO – 5,04 m X 2,38 m (12 m2) z możliwością ich ustawienia w szczególności na drogach dojazdowych do miasta, oraz na terenie Miasta Tarnowa w odległości co 20-30 m.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [40] nieuwzględnienia uwagi nr 42 o treści: Wprowadzenie 4 lat jako okres podstawowy dostosowania reklam do nowych przepisów dla reklam, które mają wszystkie wymagane pozwolenia.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [41] nieuwzględnienia uwagi nr 44 o treści: Możliwość przeniesienia tablic reklamowych w inne miejsca, bez uszczerbku dla zysku firm posiadających ich znaczną ilość. Uchwała powinna określić warunki przeniesienia tablic w inne miejsce, oraz zawierać będzie jednocześnie zapis o wyrażeniu zgody na takie przeniesienie.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [42] nieuwzględnienia uwagi nr 45 o treści: Dopuszczenie reklamy obwoźnej na okres 72 godzin.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [43] nieuwzględnienia uwagi nr 46 o treści: Doprecyzowanie definicji reklamy obnośnej.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [44] nieuwzględnienia uwagi nr 47 o treści: Zasady z § 7,8,9 powinny dotyczyć płyty Rynku a nie działek będących na tyłach kamienic znajdujących się przy Rynku.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [45] nieuwzględnienia uwagi nr 48 o treści: Usunięcie § 10 w celu oddzielenia kamienic znajdujących się na południowej pierzei od działek znajdujących się z tyłu kamienic.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [46] nieuwzględnienia uwagi nr 49 o treści: Zmiana § 8 pkt 1a – zwiększenie powierzchni do 0,5 m2.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [47] nieuwzględnienia uwagi nr 50 o treści: W § 9 pkt 1.1 umożliwienie oklejenia witryny w taki sposób, aby uniemożliwić patrzenie do wnętrza pomieszczenia.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [48] nieuwzględnienia uwagi nr 51 o treści: Nieuwzględnienie w projekcie uchwały nośników reklamowych LED (tablica 20 m2).
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [49] nieuwzględnienia uwagi nr 53 o treści: Zmniejszenie odległości dla billboardów wolnostojących do 300 m. Uwaga ta ma na celu ułatwienie egzekwowania prawa (w przypadku obecnej odległości 1000 m ciężko byłoby przeprowadzić skuteczne postepowanie administracyjne mające na celu usunięcie billboardów z uwagi na zbyt wiele nośników skupionych w promieniu 1 km).
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [50] nieuwzględnienia uwagi nr 54 o treści: Likwidacja ujednolicenia szyldów w ramach jednego budynku z uwagi na bezzasadną konieczność zmiany szyldów estetycznych, spełniających wymogi uchwały, które już istnieją.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [51] nieuwzględnienia uwagi nr 58 o treści: Proszę o zwiększenie powierzchni dla tablic równoległych do 1 m2 dla strefy A.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [52] nieuwzględnienia uwagi nr 59 o treści: Proszę wprowadzić odległości od poszczególnych urządzeń reklamowych (nie tylko tego samego rodzaju) minimum 50 m.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [53] nieuwzględnienia uwagi nr 61 o treści: „Spółka wnosi o ustalenie, dla budynków przeznaczonych jedynie na prowadzenie działalności handlowej, usługowej lub produkcyjnej (o powierzchni zabudowy powyżej 1.000 m2 do 10.000 m2), w szczególności zlokalizowanych w Obszarze F; zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, które zapewnią możliwość lokalizowania:
1) kasetonów – szyldów na budynku, w którym jest prowadzona działalność gospodarcza, mocowanych na elewacjach lub dachu budynku, widocznych od strony przestrzeni publicznych; szyldy mogą występować w postaci logo przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w budynku w stosowanej przez tego przedsiębiorcę kolorystyce, w szczególności gdy przedsiębiorca prowadzi działalność sieciową, w której posługuje się danym logo; maksymalne dopuszczalne wymiary szyldu: do 2.5 m długości oraz do 2.5 m wysokości; maksymalną dopuszczalną ilość szyldów: 2 sztuki, przy czym na jednej elewacji może zostać umieszczony tylko jeden szyld, a szyldy zamieszczone na różnych elewacjach winny być jednakowe; jeden z szyldów winien zostać umieszczony na elewacji znajdującej się nad wejściem głównym do budynku; szyld może być podświetlany lub nie.
2) pylonu reklamowego na nieruchomości, w obrębie której jest prowadzona działalność gospodarcza, w ilości do 2 sztuk; w stosowanej przez tego przedsiębiorcę kolorystyce; maksymalna wysokość pylonu licząc od poziomu terenu; do 7 m i szerokości do 2.5m; pylon może być jednostronny bądź wielostronny, podświetlany lub nie;
3) billbordów na elewacji budynku w poziomie parteru, w stosowanej przez tego przedsiębiorcę kolorystyce, w maksymalnej ilości 5 sztuk; winny być jednakowego rodzaju oraz posiadać jednakowe wymiary, jak również być umieszczone na elewacji w jednym lub dwóch rzędach; każdy z billboardów nie powinien przekraczać powierzchni 12 m2;
4) citylight na wysokości parteru, w stosowanej przez tego przedsiębiorcę kolorystyce,
w ilości 1 sztuka, o maksymalnych wymiarach 2 m na 2,5 m oraz powierzchni reklamowej nieprzekraczającej 5m2; citylight mogą być wolnostojące bądź montowane na ścianie obiektu; winny być sytuowane równolegle do ściany budynku w odległości nie większej niż 1 m od tej ściany bądź w strefie podcienia przy wejściu głównym do obiektu.”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [54] nieuwzględnienia uwagi nr 62 o treści: Dopuszczenie lokalizacji tzw. tablic kierunkowych/tablic ogłoszeniowych z oznaczeniem kierunku dojazdu do danego obiektu użyteczności publicznej; wielkość tablic kierunkowych winna być dostosowana do miejsca ich lokalizacji, a maksymalny wymiar tablicy kierunkowej nie powinien przekraczać 2 m na 1 m, treść tablicy kierunkowej winna być czytelna i może zawierać: logo bądź nazwę obiektu do którego drogę wskazuje, adres tego obiektu, przybliżoną odległość do niego, strzałkę wskazującą kierunek, w jakim obiekt się znajduje; tablice kierunkowe mogą być lokalizowane w pasie drogowym z zachowaniem przepisów szczególnych.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [55] nieuwzględnienia uwagi nr 63 o treści: „Spółka wnosi aby uchwała nie dotyczyła informacji umieszczanych na drzwiach dotyczące wyłącznie godzin otwarcia lokalu o powierzchni do 0.5 m2 oraz możliwości płatności w lokalu kartami płatniczymi, kredytowymi oraz dokonania zwrotu podatku o powierzchni do 0.2 m2 a także tablic informujących o wjeździe lub wyjeździe na teren, zawierających maksymalnie logo, wizerunek strzałki lub napis „wjazd” lub „wyjazd” o powierzchni tablicy do 1.5 m2”
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: [56] nieuwzględnienia uwagi nr 64 o treści: Wydłużenie okresu dostosowania tablic reklamowych i urządzeń reklamowych do zapisów uchwały krajobrazowej do 24 miesięcy.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: poprawki: w par. 32 ust. 2 dodaje się punkt 3 w brzmieniu: "3) urządzeń reklamowych posiadających ekran emitujący informację o zmiennej treści za pomocą diod lub matrycy, w szczególności przy wykorzystaniu technologii LED, LCD, TFT (tzw. ekrany świetlne)."
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: poprawki w par. 32 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: "3. Istniejące w dniu wejścia w życie uchwały billboardy należy dostosować do zasad i warunków określonych w uchwale w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały.". Ponadto w par. 32 ust. 2 po słowach "urządzenia reklamowe" dodaje się słowa: "z zastrzeżeniem ust. 3". Dotychczasowy ust. 3 oznacza się jako ust. 4.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: Uchwała Nr XVI/181/2019 Rady Miejskiej w Tarnowie z dnia 12 września 2019 r. w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
- Wyniki głosowania imiennego w sprawie: przyjęcia procedury uchwalania uchwały: Ustalenie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane – podjęcie uchwały.
18.
[II] Informacja o sytuacji w Tarnowskim Ośrodku Sportu i Rekreacji.
19.
[20] Udzielenie dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane związane z całkowitym odtworzeniem tynków oraz okładzin architektonicznych, z uwzględnieniem charakterystycznej kolorystyki kamienicy przy ul. Wałowej 27 w Tarnowie – podjęcie uchwały.
20.
[23] Zmiana nazwy placu w mieście Tarnowie – podjęcie uchwały.
21.
[24] Nadanie nazwy Hali sportowo – widowiskowej w Tarnowie przy ul. Traugutta 3A – podjęcie uchwały.
22.
[25] Odmowa uwzględnienia wniosku o pozbawienie Józefa Breinla z Wallerstern tytułu honorowego obywatela miasta Tarnowa – podjęcie uchwały.
23.
[26] Zmiana uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miasta Tarnowa – podjęcie uchwały.
24.
[27] Sprawozdanie z działalności Prezydenta w okresie międzysesyjnym.
25.
Zapytania i interpelacje radnych oraz oświadczenia i wolne wnioski.
26.
Odpowiedzi Prezydenta na zapytania i interpelacje radnych.
27.
Zamknięcie obrad XVI zwyczajnej sesji Rady Miejskiej.