Wnioski radnego Dawida Solaka:
1) Radny poruszył kwestię systemu nadawania uprawnień kierowcom, którego wadą jest to, że ważność badań lekarskich jest określana w sposób bezterminowy i nie kontroluje się stanu zdrowia kierowców. Zwrócił się z prośbą do Prezydenta o rozważenie możliwości skierowania na badania lekarskie wszystkich kierowców, którzy w dalszym ciągu chcą mieć uprawnienia do kierowania pojazdami, a ukończyli 80. rok życia.
2) W rozmowie z Dyrektorem Szkoły Podstawowej Nr 23 radny dowiedział się o bardzo złym stanie instalacji zasilającej szkołę w wodę. Jest kilka zardzewiałych miejsc w piwnicach. Radny poprosił o zbadanie tej sprawy i podjęcie prac remontowych w trybie awaryjnym.
3) W kontekście współpracy Miasta Tarnowa z Gminą Tarnów radny zaznaczył, Wójt Gminy Tarnów Pan Grzegorz Kozioł co jakiś czas zwraca się do Prezydenta i Urzędu Miasta z pewnym pakietem spraw dotyczących obu jednostek samorządowych. Zapytał, jak przebiega ta współpraca i poprosił o przygotowanie zestawienia spraw, z jakimi Wójt zgłaszał się do Prezydenta wraz z informacją, w jaki sposób zostały one rozpatrzone i załatwione.
4) Na prośbę mieszkańców radny Dawid Solak zwrócił się z wnioskiem o ponowne przeanalizowanie organizacji ruchu na ul. Waryńskiego. Po wprowadzeniu jednego kierunku ruchu od ulicy Bóżnic do ulicy Nowej dojazd jest utrudniony, a ulica Mickiewicza jest nadmiernie obciążona ruchem. Powstają korki i wydłuża się czas przejazdu dla mieszkańców, którzy na przykład dowożą dzieci do szkół w tamtej części miasta. Mieszkańcy uważają, że wprowadzone w 2016 roku zmiany w zakresie organizacji ruchu nie sprawdziły się.
5) Wniosek o udzielenie informacji o efektach rozmów prowadzonych między Miastem a Grupą Azoty w temacie wykorzystania ciepła odpadowego z instalacji przemysłowych w miejskiej sieci ciepłowniczej. Radny poprosił również o kopię korespondencji, która była prowadzona w tej sprawie pomiędzy Miastem a Grupą Azoty.
Odpowiedź na zapytanie (029. p. D. Solak - wnioski z V sesji RM 31 stycznia 2019 r..pdf)